Caminades del segon dia: Sant Bertrant de Cominges.

Caminada del matí del 2 de maig. Farem 2 grups. Els més caminadors, anirem afer l'itinerarid e 10 km, amb 400 m de desnivell. Els menys caminadors, anirem a Vallcabrera. Ens trobarem a dinar a Sant Bertrant de Cominge.

Caminada de 10 km.

Família i silvicultura i descobriri la cova de Lespugues. Una vista única de Sant-Bertrand-de-Comminges i la vall de la Garona ...

Distància: 10 quilòmetres
Durada: 3 h 30 Signes: groc
Altitud: 461-819 m
Nivell: Mitjà de dificultat particular:   relliscoses en 4 i 5
Aparcament: a l'entrada del poble

1 Seguiu la carretera asfaltada que passa per la part alta del poble de l'oest. Es deixa la carretera i girar a la dreta un camí. Després de 100 metres prendre el camí costerut i rocós que uneix a l'esquerra del llogaret de Mont (gran vista de la catedral).
2 Continueu a través de la carretera d'asfalt. Després de 200 metres giri a l'esquerra, creuar el rierol i seguir el camí de pedra que entra al bosc a un gran encreuament.
3 Gireu a la dreta un camí costerut i arriba a la part superior de la dura Correu (818 m). A baix seguint les indicacions cap al Col de Galin.
4 Arribem a la passada (compensació) després del full de la cabina, una mica més en el camí correcte en una 150m operatiu. Es deixa la pista per prendre el límit superior del clar, un petit sender que entra al bosc a la dreta. Segueix el camí fins a la pista forestal fins a la intersecció amb la carretera Labat. Agafeu la carretera a l'esquerra, creuar la riera pel petit pont de ferro.
5 Gireu a la dreta un camí que s'enfonsa en la mala herba. Deixa en el camí correcte que serveix primer un prat i fins a 30 metres giri a la dreta entre prats i boscos. S'uneix a un camí de ripio que seguim fins a una barraca en ruïnes. Darrere de la cabana, prendre el camí de l'esquerra que s'uneix al bosc. Seguiu les indicacions a una intersecció. > La ruta fins a l'esquerra condueix als Lespugues abisme (15 minuts a /).
6 De tornada a la intersecció, baixar al poble de Labat. El camí és de dos bucles abans de tornar a la carretera asfaltada.
7 Gireu a l'esquerra i creuar la riera (caps de pont) i el llogaret de Labat. A la sortida del poble, l'autor de la creu, agafar la carretera a la dreta. Seguiu per 150 metres i girar a l'esquerra per arribar a un sender. Salta sobre Sant Martí i seguir el camí de tornada cap a la Muntanya (panorama). 2 Seguiu el GR78 (marca blanca-vermella) per pujar a la localitat de Saint-Bertrand des del sud i després cap avall a l'altre costat per tornar al punt de partida.